våra barn kommer efter.

0kommentarer

tänk att våra barn här i sverige leker med lego medan omvärldens unga läser Newtons lagarar vid samma ålder.
när våra ungar diggar böcker som  Totte besöker ica så läser man i Ghana för sina barn  de periodiska systemet  å de kan  en stor bit av de.
vårt daltande gör att vi kommer att bli ett land som kommer ha morgondagen i går. medan de andra länder kommer att gå om oss. de är nästan redan börjat. 
när de små barnen är som svampar  bara suger in kunskaper  under tiden de går från dadda till att pika på en stoll å säga stol. då sätter vi våra barn i dagis. där dem går i stora grupper så de som  tidigt kan säga per lagerström rockar fett. är tvungna att digga Tottes mystiska liv. vi ser inte  våra törstiga ungar som individer. föräldrar är inte heller  viliga att låta dem lära sina ungar att lära sig skriva läsa. nej föräldrar vill helst  pacxka in sina barn i tapperwear burkar så de blir små hella tiden.
i Asien och i Ghana så börja man tidigt att  se barnen som individer som små mäniskor. där läser man inte  Totte böcker. där börja skolan vid 4 års åldern. om barnet ny går i skola. men de lär sig bäst då. då de är nyfikna å frågar  tusen fråger  om varför en penna inte skriker när man vässar den.
 
Att börja tidigt är bra då kan man sätta in hjälp  under en längre tid. Så när dessa barn kommer upp högre nivå så har barnen med dyslexi redan hittat de verktyg som behövs att följa med lektionen. i sverige tar de två år att få papper på att man är dyslektiker.
själv gick jag genom hela skoltiden utan hjälp. jag sattes i klinik hjälp. som om de hjälpt mig något gjorde bara jag skett mer i de ämne som jag tyckte  inte så mycke om. jag kunde läsa  men de gjick sakta. men de jag läste i historia  har fastnat. de är tack vare min historie lärare i 7,8 samt 9.  han var unik bra.
 
Min 4 dotter går i skolan. tack vare skyp så kan jag se hennes läxor  se hennes två store brödrar hjälper henne. med att skrica sitt inhemska  ord för katt sen de engelska ordet och de svenska  får hon ov mig. 4 år  håler på med tre språk. de är något som Totte inte kan.

Kommentera

Publiceras ej