Väntan är starkare än hoppet.

0kommentarer

Man kan undra vad som gör en till svensk?

jag sitter nu i Januari å väntar som ett littet barn på att tomten ska komma. jag väntar alltså 6 månader på en sak som kommer vara i ändast 4 veckor, är de normalt eller bara svenskt.
 
i dag har jag gjort en lista vad som måste göras innan  min dagen D eller ska jag kalla de dagen G. jag måste först ansöka om visum  på Ghanas ambasad i Köpenhamn. Därefter måste jag fixa mina sprutter mott hebbatit a.b.c.d eller nu de var. lika bra ta stelkrampsprutan. den man tog i skolan å sen gick man slog varandra på de stället man hade fått den. sen måste jag kolla passet så de håller ett halv år efter hemkomsten. varför ska man göra de? då är man ju hemma  tror passmundigheter att  passet har krympit eller.
 
var på bilioteket fö att låna en bok om Ghana. så man är lite me på läst om de nya landet. jag blev hänvisad till barnavdelningen. Där fans den boken om Ghana. längst nerr på en hylla. en sliten bok en sådan som secondhandbokaffärena  antagligen givit till biblioteket. jag vågade inte först öppna den men sedan gjorde jag de. Den var på rätt avd de var mest  bilder. Boken var från 1985 men bilderna var  nog från 1960. dåliga bilder texten var tetaljerad som am texten hade först varit på mjölkpacket. Jo de fanns en bok till ett littet häfte där texten var mindre än en myra. hade en myra så hade den sett ut som  T rex.
 
så min tanke var att göra en normal bok om Ghana. en bok som beskriver  de nya Ghana  lyfter fram att de är enlikt wall street jurnel de nya inne landet att åka till eller placera sina pengar i om inte Anders Borg har tagit den alla.
 
nej en bok om ghana skulle visa de stora glädje sakerna i ett land som har solen framför sig å natten bakom sig. tänk om man kunde göra den till en kokbok me. med goda middagar.
 
leva Ghana morondagens China. vad gäller företagsamhet.
jag kommer att vänta  ett par veckor till på att göra min stora resa medan tiden krypper fram så lever jag för de stunder av glädje som jag får av att skypa med resten av min familj. min blivande fru våra två söner å lilla lilla dotter.
 
 

Kommentera

Publiceras ej