Hur ser vi på Afrika i dag.

0kommentarer

I många år har vi sett Afrika som ett skafferi. Där vi i de så kallade iländer roffat åt oss allt vi vill ha. 
Som slavar guld och andra saker. Jag tycker att vi än i dag gör samma sak. Men vi tar idag inga slavar 
Men att se afrika som skafferi har inte ändras. Idag har vi lagt till en sak till vi hur vi ser Afrika. Vi ser i dag afrika som en stor sopptipp. Där vi dumpar gamla datorer gamla båtar. Som inhåller mängder av farliga kemikalier och andra livs farliga ämne. Medan vi kommer ner ock dammsuger landet på alla tillgångar landet har. Jag vet inte hur en våldtäckt på ett land ska kattogriseras. Men jag tycker de vi gör mott Afrika är en våldtäckt. De kan inte ses som en hjälp utan vi bara se vad som är bra för oss. 
Men jag har planer på att om jag kommer ner till ghana ska jag med min familj göra goda saker medan jag känna pengar. När vi har så vi klarar oss. Så kommer de bli ett nytt barnhem samt skola och en yrkes skola. Samt ett sjukhus. Plus en mängd vatten pumpar. 
 

Kommentera

Publiceras ej