Tänk om jag glömmer skånska?

1kommentarer

De finns en kvinna som besökte italalien. Jag tror de var Britt eklund hon som badade i en fontän. Hon besökte regisören en vecka eller en hem så hade hon flömt svenskan. Så ska jag som ska vara borta i en månad glömma mer av skånskan. 
Själv tror jag inte jag kommer glömma de. 
Me jag kommer vara rikare i min själ att ha de vetenskapen av att veta hur ett annat land fungera. De skulle flera göra en sådan här resa. Vi sitter ofta hemma och klagar på dem som inte har ett svenskt pass. De anorlunda och nytt skrämmer folk. Jag fattar inte att 2013 de finns folk som fortfarande bara ser fram till spetsen av sin egen näsa.skrämmande.
Men sådan är inte jag. Jag är dubbel världsföräldrer inte för man kan dra av de på deklationen utan att de hjälper fler barn i de mest utsatta områdena.
De var efter jag såg hur barn lekte i en liten å som gick genom deras lilla by byggd av plast plastpåsar  och pallar man hade byggt ihop. Där lekte dessa barn i en liten beck som var som de vattnet kom från avloppvatten. Men dessa barn var glada. Är våra barn bortskämmda även om vi inte ser de. Eller skulle man lära dem att de finns De barn som fortfarande kan leka med saker som ännu inte har en sladd eller man måste köppa extra saker med kortet eller ste laddas ner på datorn.

1 kommentarer

Therese

06 Feb 2013 21:38

Fin blogg och fina bilder!

Kommentera

Publiceras ej